Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Zespół Radiokomunikacji

Zespół Radiokomunikacji

KIERUJĄCY ZESPOŁEM RADIOKOMUNIKACJI

podkom. Piotr Jaworski

telefon 47 811-1042


Zadania Zespołu Radiokomunikacji

Zadaniem Zespołu Radiokomunikacji jest przygotowanie do eksploatacji, uruchomienie oraz utrzymanie w ciągłej sprawności technicznej i eksploatacyjnej wszystkich urządzeń łączności radiowej eksploatowanych w jednostkach organizacyjnych garnizonu lubelskiego,  a w szczególności:

  • Krajowej Sieci Wywoławczej i Alarmowania;
  • Wojewódzkich Sieci Retransmisyjnych;
  • Stanowisk Kierowania wszystkich szczebli;
  • Wojewódzkiego Stanowiska Kierowania;
  • Powiatowych Sieci Retransmisyjnych   
W celu realizacji powyższego zadania Zespół Radiokomunikacji wykonuje na bieżąco:
  • programowanie radiotelefonów w celu dostosowania ich parametrów do specyficznych wymagań poszczególnych użytkowników,
  • montaże oraz demontaże radiotelefonów w pomieszczeniach oraz pojazdach służbowych,
  • okresowe przeglądy profilaktyczne w celu sprawdzenia podstawowych parametrów radiotelefonów oraz ewentualnej ich korekcji do wartości określonych przez producenta,
  • naprawy awaryjne radiotelefonów uszkodzonych w trakcie ich codziennej eksploatacji,
  • pomiary okresowe fiderów antenowych radiotelefonów stacyjnych oraz uziemień ochronnych i roboczych.
Ponadto do zadań Zespołu Radiokomunikacji należy również:
  • podejmowanie działań mających na celu usuwanie zakłóceń występujących w pracach wojewódzkich, powiatowych oraz lokalnych sieciach radiowych, od sprawdzenia instalacji antenowych i parametrów urządzeń nadawczych poprzez współpracę z Urzędem Komunikacji Elektronicznej (dotyczy lokalizacji występujących zakłóceń) aż do zmiany kanału pracy włącznie.
  • sprawowanie nadzoru technicznego nad realizacją przez firmy zewnętrzne inwestycji lub remontów obejmujących urządzenia i instalacje łączności radiowej od konsultacji na etapie projektowania aż po odbiór końcowy wykonanych robót.
  • współpraca ze służbami technicznymi jednostek podległych Komendzie Wojewódzkiej Policji w Lublinie w zakresie utrzymania właściwego poziomu stanu technicznego sprzętu oraz planowania kierunków rozwoju systemów łączności radiowej zgodnie z potrzebami. Doradztwo i udzielanie wsparcia technicznego oraz organizowanie szkoleń zawodowych dla asystentów do spraw łączności podległych jednostek w zakresie budowy, obsługi, programowania i konserwacji eksploatowanego sprzętu.
  • współpraca z Sekcją Ewidencji, Rozliczeń i Zaopatrzenia Wydziału Łączności i Informatyki w zakresie przygotowania dokumentacji technicznej (SWIZ) do zamówień publicznych oraz uczestniczenie w pracach komisji przetargowych.

Uwagi w zakresie funkcjonowania systemów łączności radiowej należy zgłaszać na numer 47 811-44-66 w godz 730-1530 lub na numer Dyżurnego Wojewódzkiego Węzła Łączności czynny całą dobę: 47-811-44-96
Powrót na górę strony