Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Zespół Ochrony Pracy

Zespół Ochrony Pracy

telefon 47 811 4351,  47 811 5137, 47 811 5392  lub 47 811 5498

fax 47 811 1536

e-mail: bhp@lu.policja.gov.pl

Do zadań Zespołu Ochrony Pracy należy w szczególności:

  • kontrolowanie warunków służby i pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w komórkach organizacyjnych Komendy;
  • bieżące informowanie Komendanta o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
  • udział w prowadzeniu postępowań dotyczących wypadków policjantów i pracowników w komórkach organizacyjnych Komendy;
  • sporządzanie i przedstawianie Komendantowi, co najmniej raz w roku, okresowej analizy stanu bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, zawierającej propozycje przedsięwzięć  technicznych i organizacyjnych, mających na celu zapobieganie wypadkom w służbie i przy pracy;
  • doradzanie w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny służby i pracy;
  • udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia służby i pracy oraz urządzeń mających wpływ na warunki i bezpieczeństwo służby i pracy;
  • przedstawianie Komendantowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach służby i pracy;
  • udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego;
  • współpraca z podmiotami zewnętrznymi w sprawie bezpieczeństwa i higieny służby i pracy;
  • uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny służby i pracy;
  • koordynowanie i realizowanie zadań z zakresu medycyny pracy w Komendzie, a także koordynowanie działań w tym zakresie w jednostkach organizacyjnych Policji województwa lubelskiego oraz planowanie środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań z zakresu medycyny pracy;
  • koordynowanie i realizowanie zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej w Komendzie, a także koordynowanie działań z tego zakresu w jednostkach organizacyjnych Policji województwa lubelskiego.

 

Powrót na górę strony