Łęczna: Oszustwo „na BLIK-a”
Przestrzegamy przed nową i coraz bardziej powszechną metodą działania przestępców. Oszust podszywa się pod osobę znajomą na jednym z portali internetowych i prosi o wygenerowanie i przesłanie kodu BLIK. Apelujemy o rozwagę przy podawaniu kodów do kont internetowych, nawet jeśli osoba podaje się za bliską znajomą czy członka rodziny.
Policjanci łęczyńskiej komendy przyjęli kolejne zgłoszenie o oszustwie „na BLIK-a”. Tym razem ofiarą padła 36-letnia mieszkanka gminy Puchaczów, która przy pomocy jednego z komunikatorów została poproszona o płatność BLIKIEM. Oszust podszywający się za koleżankę oznajmił, że nie ma możliwości wygenerowania kodu niezbędnego do realizacji pilnego zamówienia. Mieszkanka gm. Puchaczów podała kod BLIK, a następnie autoryzowała przelew sms-em, który otrzymała na telefon. Chwilą po tym okazało się, że została oszukana i z jej konta bankowego zniknęło 1000 zł.
Apelujemy o rozwagę przy podawaniu kodów do kont internetowych, nawet jeśli osoba podaje się za bliską znajomą czy członka rodziny. Oszustwo na „BLIK-a” to nowa metoda działania przestępców, którzy wyłudzają pieniądze. Przestępcy pokonując zabezpieczenia internetowe, uzyskują dostęp do naszych aplikacji i podszywają się za znajomą/znajomego. Pod pretekstem potrzeby zrealizowania pilnego przelewu zwracają się z prośbą o wygenerowanie kodu BLIK celem realizacji płatności.
I.Z.