Aktualności

Świdnik: Świadomy mieszkaniec - bezpieczny konsument

Data publikacji 15.03.2016

Jak kupować by nie paść ofiarą oszusta, jakie dokumenty są potrzebne przy zwrocie towaru oraz gdzie szukać pomocy, gdy otrzymamy usługę niezgodną z zamówieniem to niektóre tylko z zagadnień jakie zostały omówione podczas wczorajszego spotkania z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumenta. Wszystko w ramach kursu „Bezpieczny Mieszkaniec” w Mełgwi.

     Wczoraj w Mełgwi odbyły się kolejne już zajęcia w ramach realizowanego przez Komendę Powiatową Policji w Świdniku, przy współpracy z Urzędem Gminy w Mełgwi, przedsięwzięcia „Bezpieczny Mieszkaniec”. Na uczestników spotkania tym razem czekał z ogromną "pigułą" wiedzy Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta. Jak bezpiecznie kupować w sieci, jak w sklepie, co zrobić, gdy zamówiony towar jest uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem oraz kiedy należy go reklamować u sprzedawcy a kiedy u producenta. To niektóre tylko z zagadnień, jakie zostały omówione. Jak się okazuje każdy z uczestników w mniejszym czy w większym stopniu padł ofiarą własnej nieznajomości praw konsumenta.
      Na koniec dając przydatne rady rzecznik przekazał ulotki oraz druki niezbędne przy odstąpieniu od umowy, gdy z jakiś powodów konsument będzie chciał zrezygnować z danego zakupu.

Powrót na górę strony