Aktualności

Uwaga na oszustów!

Data publikacji 20.11.2008

O tym, w jak prosty sposób można paść ofiarą bezwzględnych oszustów przekonał się właściciel jednego ze sklepów pod Krasnymstawem. Mężczyzna w ciągu kilkunastu minut stracił 1 tys. złotych, po tym jak uwierzył telefonicznemu rozmówcy o zablokowaniu jego terminala. Policja apeluje o ostrożność i rozwagę...

O tym, w jak prosty sposób można paść ofiarą bezwzględnych oszustów przekonał się właściciel jednego ze sklepów pod Krasnymstawem. Mężczyzna w ciągu kilkunastu minut stracił 1 tys. złotych, po tym jak uwierzył telefonicznemu rozmówcy o zablokowaniu jego terminala. Policja apeluje o ostrożność i rozwagę.
 
 
     Scenariusz jest zawsze podobny. Do placówki handlowej z zainstalowanym terminalem obsługującym karty płatnicze dzwoni osoba podająca się za pracownika np. firmy windykacyjnej, która informuje o błędnych operacjach na tym urządzeniu i w konsekwencji stwierdzonych niedoborach. Jednocześnie oferuje swoją pomoc w zniwelowaniu strat. Wykonanie jego poleceń kończy się  obciążeniem użytkownika terminala, często na bardzo duże kwoty pieniężne.
 
    Taka właśnie sytuacja miała miejsce wczoraj w Fajsławicach. Do jednego ze sklepów zatelefonował  mężczyzna podający się za pracownika właśnie takiej firmy, który oświadczył jednocześnie, że stwierdził niedobór w kwocie 8000 zł wynikły z zablokowania terminala. Następnie polecał wykonywać operacje na tym urządzeniu, które miały spowodować naprawę i rekompensatę strat. Przenikliwością wykazał się właściciel sklepu, który jednocześnie skontaktował się z firmą administrującą terminalem. Tam okazało się, że to oszustwo. Niestety przeprowadzone w tym czasie operacje obciążyły właściciela sklepu na ponad 1000 zł.
 
 Apelujemy o ostrożność i rozwagę. Żaden właściciel terminali do obsługi kart płatniczych nie usuwa awarii przez telefon. Podobnie żadna instytucja nie żąda telefonicznie naszych danych np. numeru konta. W każdym takim przypadku skontaktujmy się z bezpośrednio z zainteresowaną firmą czy urzędem. Zachowajmy również czujność w trakcie korespondencji listownej.
 
Powrót na górę strony