Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Chciał kupić osobówkę, stracił 55 tys. zł

Data publikacji 09.03.2025

55 tysięcy zł stracił 42-latek z Białej Podlaskiej, który za pośrednictwem portalu ogłoszeniowego chciał zakupić Peugeota. Auto miało trafić do niego po opłaceniu całości kwoty. Niestety po wykonaniu ostatniego przelewu urwał się kontakt ze sprzedawcą, a osobówka nie dotarła do pokrzywdzonego. Apelujemy o rozwagę podczas transakcji on-line.

Przed weekendem do bialskiej komendy zgłosił się 42-letni mieszkaniec miasta. Mężczyzna poinformował, że został oszukany podczas zakupu samochodu. Interesującą ofertę znalazł na jednym z portali ogłoszeniowych. Kiedy skontaktował się z firmą wystawiającą ofertę ustalił, że jest duże zainteresowanie tym autem, dlatego musi wpłacić zaliczkę w wysokości 45 % planowanej kwoty. Przed wysłaniem gotówki pokrzywdzony sprawdził zarówno firmę jak też konto, na które miał wykonać przelew. Nie znalazł żadnych niepokojących go informacji i nic nie wzbudziło jego podejrzeń.

42-latek zdecydował się na zakup osobowego Peugeota. Po wpłaceniu zaliczki mailem otrzymał umowę sprowadzenia i sprzedaży samochodu. Miał też stały kontakt ze sprzedającymi, gdzie ustalał kolejne kroki dotyczące zakupu. Zgodnie z wytycznymi mężczyzna przelał resztę brakującej kwoty na wskazane konto. Po tym auto miało zostać przetransportowane pod jego adres. Jednak ani we wskazanym dniu, ani w kolejnych samochód nie dotarł do kupującego.

Gdy nadszedł maksymalny dzień odstąpienia od umowy, a samochód nadal nie trafił do pokrzywdzonego, ten postanowił odstąpić od umowy. Jednak nie otrzymał ani zwrotu gotówki ani zakupionego samochodu. Wielokrotnie próbował skontaktować się ze sprzedawcą jednak bezskutecznie. Wówczas postanowił sprawę zgłosić na Policję. Podczas transakcji mężczyzna stracił 55 tys. zł. Ustalamy wszystkie okoliczności tej sprawy. Apelujemy też o rozwagę podczas transakcji on-line.

 

nadkom. Barbara Salczyńska-Pyrchla

Powrót na górę strony