Niepełnosprawni w lubelskiej policji.
Data publikacji 13.01.2004
KWP w Lublinie jest pierwszą komendą w Polsce, która zrealizowała wszystkie wymagania tego porozumienia i jako pierwsza zatrudniła na mocy tego porozumienia osoby niepełnosprawne. By sprostać wszystkim wymaganiom trzeba było m.in. wyposażyć pomieszczenia w których będą zatrudnieni niepełnosprawni, spełnić normy dot. oświetlenia, temperatury pomieszczenia, wilgotność powietrza oraz poziomu hałasu, spełnić odpowiednie warunki sanitarne. Następnie należało uzyskać pozytywną opinię Państwowej Inspekcji Pracy. Po spełnieniu tych wszystkich wymagań nastąpiło podpisanie stosownej umowy przez KWP w Lublinie a PFRON o/Lublin. Dzisiejsze spotkanie i zatrudnienie tych 40 osób jest realizacją tego porozumienia. W spotkaniu tym udział wzięli:
- Wojewoda Lubelski Andrzej Kurowski
- Marszałek Województwa Lubelskiego Henryk Makarewicz
- Dyrektor PFRON o/Lublin Eugeniusz Ulewicz
- p.o. Okręgowy Inspektor Pracy Danuta Serwinowska
Na mocy zawartego porozumienia PFRON o/Lublin zobowiązany jest do zwrotu kosztów związanych ze szkoleniem i wyposażeniem stanowisk pracy oraz do finansowania wynagrodzenia tych osób przez okres 18 miesięcy.
Osoby niepełnosprawne zostaną zatrudnione jako pracownicy cywilni, na stanowiskach, techników i operatorów urządzeń elektronicznych. Zatrudnione osoby to 26 kobiet i 14 mężczyzn. 31 posiada wykształcenie średnie, 9 wyższe. 27 osób z zatrudnionych znajduje się w przedziale wiekowym od 20 do 30 lat.
Obecnie trwają prace nad zatrudnieniem kolejnych co najmniej 30 osób niepełnosprawnych.