Aktualności

Podała kody Blik by pomóc znajomej. Straciła tysiąc złotych

Data publikacji 03.03.2023

35-latka chcąc pomóc koleżance, straciła tysiąc złotych. Kobieta otrzymała wiadomość od rzekomej znajomej z prośbą o przekazanie kodu Blik. Nie wiedziała, że ma do czynienia z oszustem, który wcześniej włamał się na konto społecznościowe znajomej i w jej imieniu wyłudzał pieniądze.

Mieszkanka powiatu ryckiego powiadomiła wczoraj policjantów, że padła ofiarą oszusta.  35-latka zareagowała na przekazaną jej za pomocą  komunikatora społecznościowego  wiadomość. Była przekonana, że autorką wiadomości jest jej  znajoma, która  z uwagi na problemy techniczne z zalogowaniem do swojej bankowości elektronicznej, poprosiła o podanie kodu Blik. Koleżanka potrzebowała pieniędzy na „opłacenie zamówienia”.

35-latka  wygenerowała i przekazała trzy kody na łączną  kwotę 1000  złotych.  Po kilkunastu minutach skontaktowała się z nią telefonicznie rzeczywista znajoma. Kobieta twierdziła, że ktoś włamał się na jej  konto na komunikatorze i podszywając się pod nią wysyłał wiadomości z prośbą o pożyczkę do jej znajomych.  Wtedy 35-latka  zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa i zgłosiła sprawę w banku i na policji.

Chrońmy swoje oszczędności. Pamiętajmy, aby pochopnie nie reagować na przesyłane prośby o pożyczkę. Przed podjęciem decyzji o wysłaniu kodu Blik, zweryfikujmy wcześniej, czy wiadomość została przesłana przez kogoś bliskiego. Wystarczy zadzwonić do takiej osoby i potwierdzić, czy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jest to najprostszy sposób, aby nie stracić oszczędności.

aspirant sztabowy Agnieszka Marchlak

 

Powrót na górę strony