Aktualności

Uwaga na oszustów podających się za pracowników banku!

Data publikacji 27.01.2023

Do mieszkańców dzwonią oszuści podający się za pracowników banku lub departamentu bezpieczeństwa. Wmawiają, że pieniądze na koncie bankowym są zagrożone lub ktoś próbuje zaciągnąć kredyt. Twierdzą, że aby nie stracić pieniędzy należy je przelać na podane przez nich "bezpieczne" konta. czasami mówią, że współpracują z Policją. Apelujemy o rozwagę i nie podawanie im danych do konta ani przelewanie jakichkolwiek pieniędzy.

Tym razem ofiarą oszustów padła 45-latka z gminy Stanin. Wczoraj do pokrzywdzonej zadzwoniła „pani Agnieszka” z departamentu bezpieczeństwa bankowego i poinformowała ją o ataku hakerów na jej konto bankowe. Rzekomo miały być zagrożone zgromadzone tam środki, że ktoś mógł zaciągnąć kredyt, że konto jest już prawdopodobnie zablokowane. Odblokować je można było tylko osobiście w centrali w Warszawie. Innym rozwiązaniem była możliwość zdalnego otworzenia nowego konta. 45-latka nie podejrzewając oszustwa uwierzyła kobiecie i „tworząc” nowe konto wpłaciła prawie 35 tysięcy złotych na nowe konto bankowe. Numer „nowego” konta otrzymała oczywiście od dzwoniącej od „pani Agnieszki”. W międzyczasie wpłacając swoje oszczędności na „nowe” konto 45-latka próbowała jeszcze skontaktować się telefonicznie ze swoim faktycznym opiekunem bankowym. Mimo, że nie udało się jej do niego dodzwonić, to kobieta przelała na konto oszustów wszystkie swoje oszczędności. Później, gdy już skontaktowała się z prawdziwym bankowcem, to dowiedziała się, że padła ofiarą oszustów, że straciła swoje oszczędności. Wtedy o oszustwie powiadomiła łukowskich policjantów.

Kolejny raz apelujemy - uważaj na przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banku. Jeżeli dzwoni do Ciebie osoba, która twierdzi, że pracuje w banku i przekonuje, że ktoś próbował zalogować się na Twoje konto, zlecił z Twojego konta przelew lub próbował wziąć pożyczkę na Twoje dane, namawia do wzięcia kredytu i przekonuje, że bierzesz udział w tajnej akcji, bądź ostrożny, bo  to może być próba oszustwa. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą, która podaje się za pracownika banku, rozłącz się i osobiście lub telefonicznie skontaktuj się ze swoim bankiem.

aspirant sztabowy Marcin Józwik

Powrót na górę strony