Aktualności

Dzwonią z infolinii banku? Uważaj to może być oszustwo

Data publikacji 24.10.2022

Ostrzegamy przed oszustami podającymi się za pracowników banku, którzy dzwonią z poprawnych numerów bankowych infolinii. W sidła takiego oszusta wpadła 32-latka. Na jego prośbę zainstalowała na telefonie aplikacje do jego zdalnej obsługi. Zalogowała się na swoje konto i potwierdzała wszystkie dyspozycje. Tym sposobem straciła blisko 7 tysięcy złotych. Bądźmy czujni i nie dajmy się oszukać.

Do policjantów z łęczyńskiej komendy zgłosiła się 32-letnia mieszkanka Łęcznej. Z jej relacji wynikało, że odebrała telefon od mężczyzny z charakterystycznym wschodnim akcentem. Na telefonie wyświetlił się numer infolinii banku, dlatego połączenie nie wzbudziło w niej żadnych podejrzeń. Następnie została przekierowana i rozmawiała z kolejnym mężczyzną, który poinformował, że z jej konta ktoś chce wypłacić pieniądze. Polecił zainstalowanie na telefonie aplikacji TeamViewer Quick Support. Są to aplikacje, które dały oszustom pełną kontrolę nad jej telefonem i kontem bankowym.

Kobieta zalogowała się do bankowości elektronicznej i zatwierdzała wszystkie dyspozycje w tym również zmianę hasła. Za namową rzekomego pracownika banku w aplikacji bankowej weszła w Blik i uzupełniła dwa czeki na łączną kwotę 6850 złotych po czym  mężczyzna rozłączył się informując, że ktoś z nią się jeszcze skontaktuje. Kiedy nabrała podejrzeń zadzwoniła na infolinię banku. Tam dowiedziała się, że po wprowadzeniu czek Blika pieniądze natychmiast zostały wypłacone.

Policjanci po raz kolejny apelują o zachowanie szczególnej ostrożności, rozsądek i ograniczone zaufanie do rozmówców przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych.   Nie ufaj osobom, które namawiają do instalacji dodatkowego oprogramowania na telefonie czy komputerze. Zawsze możesz potwierdzić tożsamość konsultanta banku na infolinii, ale pamiętaj najpierw się rozłącz, a następnie sam wybierz numer z klawiatury telefonu.

starszy aspirant Magdalena Krasna

Powrót na górę strony