Aktualności

Zamiast zarobić na sprzedaży fotelika i opon, stracili z konta pieniądze

Data publikacji 03.10.2022

Po tysiąc złotych stracili mieszkanka Krasnegostawu i 38-latek z powiatu zamojskiego, którzy chcieli sprzedać przez internet fotelik samochodowy i opony. Obydwoje padli ofiarą oszustów, którzy wysłali wiadomość potwierdzającą wpłatę za towar wraz z linkiem do logowania. Po tym, jak sprzedający podali swoje dane do logowania do bankowości internetowej, zamiast zarobku, stracili pieniądze. Apelujemy o rozsądek i zachowanie podstawowych zasad bezpieczeństwa!

Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie zgłosiła się 32 – letnia mieszkanka informując o oszustwie internetowym. Jak wynika ze złożonego przez nią zawiadomienia, na znanym portalu społecznościowym umieściła ogłoszenie dotyczące sprzedaży fotelika samochodowego. Następnie za pośrednictwem komunikatora internetowego przyszła wiadomość od osoby "zainteresowanej" kupnem. Nieznajoma podesłała 32 – latce link informujący o opłaceniu kuriera w znanej firmie przewozowej. Aby odebrać pieniądze 32-latka kliknęła link i wybrała ikonę swojego banku. Wtedy pojawiła się strona, na której wpisała swój login i hasło do bankowości internetowej.

Zamiast zarobić na srzedaży, 32-latka straciła pieniądze, kiedy po chwili otrzymała wiadomość z banku o utracie tysiąca złotych.

Ofiarą podobnego oszustwa padł także 38-latek z gminy Zamość, który zdecydował się sprzedać przez internet opony. Za pośrednictwem komunikatora skontaktowała się z nim osoba zainteresowana zakupem. 38-latek potwierdził, że oferta jest aktualna i wysłał numer swojego konta. Po chwili otrzymał wiadomość potwierdzającą wpłatę wraz z linkiem. Za jego pośrednictwem miał wybrać firmę kurierską, która dostarczy opony do kupującego.

Po kliknięciu w link został przekierowany do bankowości mobilnej. Zalogował się na swoje konto podając hasła dostępu. W tej samej chwili z jego konta zniknęło 1000 złotych. Pieniądze zostały wypłacone przy użyciu kodu Blik. Mężczyzna natychmiast zadzwonił do banku i zablokował dostęp do rachunku. Po wszystkim otrzymał jeszcze smsa z informacją, że aplikacja mobilna została aktywowana na nowym urządzeniu i za jego pośrednictwem wykonano autoryzację transakcji.

Pamiętaj!
Nie korzystaj z linków, gdzie należy wpisać swoje dane oraz loginy i hasła do bankowości internetowej. Właśnie w taki sposób oszuści uzyskują dostęp do rachunku osoby, którą chcą oszukać i wyprowadzić zgromadzone na koncie oszczędności. Ostrożność podczas transakcji internetowych i ograniczone zaufanie wobec osób, które przesyłają tego typu linki może uchronić nas przed utratą pieniędzy.

 

aspirant Jolanta Babicz

aspirant sztabowy Dorota Krukowska - Bubiło

 

Powrót na górę strony