Aktualności

Zamiast zarobić na sprzedaży sukienki, straciła pieniądze

Data publikacji 29.09.2022

Mieszkanka gminy Krasnobród została oszukana podczas sprzedaży sukienki przez internet. Nieświadoma zagrożenia zgodziła się na zaproponowany przez kupującego sposób przeprowadzenia transakcji. Weszła w podesłany przez niego link i zalogowała się do bankowości elektronicznej. W ten sposób miała otrzymać pieniądze za towar na swoje konto. Niestety tak się nie stało. W rzeczywistości straciła 1300 zł.

30-latka z gminy Krasnobród postanowiła sprzedać w internecie sukienkę. W tym celu zamieściła ofertę dotyczącą sprzedaży na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych. Następnego dnia za pośrednictwem aplikacji WatschApp, odezwała się do niej osoba zainteresowana zakupem. 30-latka ustaliła z nią szczegóły tego zakupu i zgodziła się na zaproponowany przez nią sposób przeprowadzenia transakcji. Zgodnie z ustaleniami weszła w przesłany przez nią link, który przekierował ją na stronę banku. Nieświadoma zagrożenia, podała tam swoje dane, w tym dane do logowania. W międzyczasie zadzwonił na jej telefon mężczyzna podający się za pracownika banku i przekazał jej kod weryfikacyjny, który kobieta również podała podczas logowania.

30-latka po kilku godzinach postanowiła sprawdzić stan swojego konta. Wówczas okazało się, że oczekiwanej wpłaty za sukienkę nie ma. Z jej konta wykonano natomiast trzy ekspresowe przelewy. W wyniku przestępczego działania pokrzywdzona straciła łącznie 1300 złotych.

Pamiętajmy, aby chronić dane służące do logowania do bankowości elektronicznej. Przesyłanie linków do przeprowadzenia transakcji sprzedażowych stanowi jedną z popularniejszych metod działania oszustów. Logowanie się na konto banku za ich pośrednictwem grozi utratą dostępu do konta bankowego nieświadomej zagrożenia ofiary i poważnymi konsekwencjami finansowymi.

starszy aspirant Katarzyna Szewczuk

Powrót na górę strony