Zamiast zarobić na sprzedaży sukienki, straciła pieniądze
Mieszkanka gminy Krasnobród została oszukana podczas sprzedaży sukienki przez internet. Nieświadoma zagrożenia zgodziła się na zaproponowany przez kupującego sposób przeprowadzenia transakcji. Weszła w podesłany przez niego link i zalogowała się do bankowości elektronicznej. W ten sposób miała otrzymać pieniądze za towar na swoje konto. Niestety tak się nie stało. W rzeczywistości straciła 1300 zł.
30-latka z gminy Krasnobród postanowiła sprzedać w internecie sukienkę. W tym celu zamieściła ofertę dotyczącą sprzedaży na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych. Następnego dnia za pośrednictwem aplikacji WatschApp, odezwała się do niej osoba zainteresowana zakupem. 30-latka ustaliła z nią szczegóły tego zakupu i zgodziła się na zaproponowany przez nią sposób przeprowadzenia transakcji. Zgodnie z ustaleniami weszła w przesłany przez nią link, który przekierował ją na stronę banku. Nieświadoma zagrożenia, podała tam swoje dane, w tym dane do logowania. W międzyczasie zadzwonił na jej telefon mężczyzna podający się za pracownika banku i przekazał jej kod weryfikacyjny, który kobieta również podała podczas logowania.
30-latka po kilku godzinach postanowiła sprawdzić stan swojego konta. Wówczas okazało się, że oczekiwanej wpłaty za sukienkę nie ma. Z jej konta wykonano natomiast trzy ekspresowe przelewy. W wyniku przestępczego działania pokrzywdzona straciła łącznie 1300 złotych.
Pamiętajmy, aby chronić dane służące do logowania do bankowości elektronicznej. Przesyłanie linków do przeprowadzenia transakcji sprzedażowych stanowi jedną z popularniejszych metod działania oszustów. Logowanie się na konto banku za ich pośrednictwem grozi utratą dostępu do konta bankowego nieświadomej zagrożenia ofiary i poważnymi konsekwencjami finansowymi.
starszy aspirant Katarzyna Szewczuk