Uwaga na fałszywe SMS-y
70 tysięcy złotych straciła 28-latka, która chciała uregulować niedopłatę za energię elektryczną. Kobieta dostała smsa informującego o niedopłacie za energię elektryczną. Wiadomość zawierała bezpośredni link do płatności. Po jego kliknięciu pokrzywdzona została przekierowana na fałszywą stronę banku. Tam podała wszystkie dane.
Wczoraj do ryckiej komendy zgłosiła się 28-letnia mieszkanka powiatu ryckiego, która padła ofiarą oszustwa. Kobieta otrzymała wiadomość SMS od „PGE” o planowanym w następnym dniu odłączeniu energii elektrycznej od jej mieszkania z powodu niedopłaty za rachunek. Aby temu zapobiec pokrzywdzona miała uregulować należność poprzez link załączony do wiadomości.
Kobieta chcąc szybko uregulować niewielką zaległość, kliknęła w załączony link i została przekierowana do fałszywego panelu płatności, gdzie zalogowała się do swojego banku dokonując przelewu wskazanej kwoty. To wystarczyło, aby przestępcy zdobyli dane do logowania i z konta pokrzywdzonej ukradli blisko 70 tysięcy złotych.
Apelujemy o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości o rzekomych zaległościach w płatnościach. W razie wątpliwości weryfikujmy informację kontaktując się z biurem obsługi klienta. Pamiętajmy również, aby zawsze weryfikować adres strony, z której wykonujemy płatności elektroniczne.
podinspektor Robert Wąsik