Aktualności

Podał się za pracownika banku - przekazała kod Blik i straciła pieniądze

Data publikacji 05.05.2022

Łęczyńscy policjanci ostrzegają o popularnej metodzie działania oszustów na Blika. Obywatelka Ukrainy przekazała kod do płatności rzekomemu pracownikowi banku. Po chwili zorientowała się, że z jej konta zniknęło 2 tysiące złotych. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych, kodów blik czy instalowania oprogramowania na telefonie czy komputerze.

Wczoraj do łęczyńskich policjantów zgłosiła się 19 - letnia obywatelka Ukrainy, mieszkająca w powiecie łęczyńskim. Kobieta poinformowała, że zadzwonił do niej mężczyzna, który mówił po rosyjsku i podawał się za pracownika banku. Oświadczył, że z jej konta ktoś wypłacił wszystkie pieniądze. Następnie zaoferował pomoc aby nie straciła tych pieniędzy. Musiała tylko wygenerować kod blik i przekazać go dzwoniącemu mężczyźnie. Kobieta zaniepokojona całą sytuacja postąpiła zgodnie z jego wskazówkami. Po chwili zorientowała się, że z jej konta zniknęło 2 tysiące złotych.

Policjanci przestrzegają przed oszustami podszywającymi się pod pracowników banku, którzy dzwonią w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na koncie lub karcie. W przypadku takich telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację. Zadzwoń do banku bądź osobiście udaj się do placówki. Pamiętajmy, kiedy dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i oczekuje od nas podawania kodów BLIK, haseł, loginów, zainstalowania oprogramowania na telefonie, lub komputerze, jest to na pewno oszust. Bądź czujny!

starszy aspirant Magdalena Krasna

Powrót na górę strony