Aktualności

Oszukana podczas sprzedaży płaszcza

Data publikacji 25.03.2022

39- latka podczas sprzedaży płaszcza na portalu ogłoszeniowym straciła 1400 złotych. Nieświadoma zagrożenia kobieta kliknęła w podesłany przez oszusta link i zalogowała się do swojego banku. Po wpisaniu loginu i PIN-u otrzymała wiadomość, że z jej rachunku wypłacono pieniądze za pomocą kodu BLIK. Apelujemy o zachowanie czujności. Nie otwierajmy podesłanych nam od nieznajomych linków i nie podawajmy żadnych danych!

Wczoraj mieszkanka Księżpola powiadomiła o oszustwie na jej szkodę za pośrednictwem popularnego portalu internetowego. 39-latka wystawiła na sprzedaż płaszcz wyceniając go na kwotę 15 złotych. Wkrótce otrzymała powiadomienie o kupnie przez osobę towaru i kliknęła w ikonę przypiętą do jej oferty. Natychmiast została przekierowana na stronę swojego banku. Celem sfinalizowania transakcji nieświadoma zagrożenia kobieta wpisała login oraz PIN. Po krótkiej chwili otrzymała informację, że z jej rachunku ktoś wypłacił BLIK-iem w bankomacie na terenie województwa mazowieckiego 1400 złotych. Policjanci prowadzą w tej sprawie czynności i apelują o zachowanie ostrożności podczas zakupów online.

Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom. Przestrzegajmy kilku podstawowych zasad:

  • Nie wchodźmy w linki, które są wysyłane za pomocą komunikatorów;
  • Nie otwierajmy e-maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników;
  • Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła;
  • Pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania;
  • Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa zmieniajmy je, nie rzadziej niż zaleca to administrator;
  • Weryfikujmy co i kto do nas pisze.

sierżant sztabowy Joanna Pilarska

Powrót na górę strony