Aktualności

Włamali się na jej konto i rozsyłali wiadomości z prośbą o pomoc

Data publikacji 14.03.2022

Ponad 3 tysiące złotych straciły dwie mieszkanki powiatu parczewskiego. Kobiety wygenerowały kody BLIK. Następnie przekazały go za pomocą komunikatora oszustom podszywającym się za ich znajomą, potrzebującą krótkotrwałej, ale pilniej pomocy finansowej. Apelujemy o ostrożność podczas komunikacji z prośbą o pomoc przez portale społecznościowe!

W piątek popołudniu do parczewskiej komendy zgłosiła się 37-lenia mieszkanka gminy Parczew, która złożyła zawiadomienie dotyczące oszustwa na jednym z portali społecznościowych. Z relacji kobiety wynikało, że oszuści wykorzystali dane osobowe kobiety, aby wypłacić pieniądze za pomocą kodu BLIK.

Mundurowi ustalili, że oszust włamał się na facebookowe konto, z którego za pomocą komunikatora wysyłał widomości z prośbą o udzielenie pomocy finansowej. Ponadto w treści wiadomości była gwarancja szybkiego zwrotu pożyczonych pieniędzy. Do godziny pieniądze z pożyczki miały zostać zwrócone.

W wyniku odczytania treści dwie znajome 37-latki wygenerowały kody do bankowości elektronicznej o łącznej wartości prawie 3 000 złotych. Oszuści gdy tylko uzyskali kody, natychmiast wypłacił pieniądze.

W rozmowie z policjantami 37-latka oświadczyła, że nie prowadziła z nikim żadnej korespondencji tym bardziej dotyczącej pożyczki finansowej służącej jej do opłacenia złożonych zamówień internetowych. O prawdopodobnym oszustwie zorientowała się kiedy dostała na swój telefon komórkowy alert dotyczący logowania z jej konta na terenie kraju. Ponadto w niedługim odstępie czasu dwie znajome również skontaktowały się z kobietą, aby potwierdzić, że dokonały wpłaty pieniędzy za pomocą Blika tak jak je prosiła.

O tym, że pokrzywdzeni nie korespondowali z właścicielką konta dowiedzieli się, gdy było już za późno, a pieniądze zostały wypłacone. Wszystkie trzy kobiety natychmiast zablokowały swoje konta bankowe a sprawa została zgłoszona na policję. Teraz parczewscy policjanci zajmują się poszukiwaniem oszustów.

Mundurowi stale apelują o zachowanie wszelkich środków ostrożności podczas transakcji internetowych w bankowości elektronicznej. Weryfikujmy otrzymywane wiadomości od naszych bliskich lub znajomych. Pod żadnym pozorem nie otwierajmy podsyłanych linków. Oszuści wynajdują coraz to nowe sposoby aby uzyskać zdalny dostęp do naszego konta i nie maja skrupułów, aby pozbawić nas oszczędności. Dlatego bądźmy czujni i nie dajmy się oszukać!

starszy sierżant Ewelina Semeniuk

Powrót na górę strony