Aktualności

Weszła w profil „banku” na portalu społecznościowym i straciła pieniądze

Data publikacji 22.02.2022

49 – latka podczas przeglądania portalu społecznościowego w telefonie zobaczyła profil banku i sądząc, że znajduje się na na oficjalnej stronie postanowiła się zalogować na swój rachunek. W efekcie z jej konta „zniknęło” prawie 6000 złotych.

Wczoraj do biłgorajskich policjantów zgłosiła się 49 – latka, która oświadczyła,że przed kilkoma dniami na popularnym portalu społecznościowym zobaczyła profil swojego banku. Sądząc, że jest to oficjalna strona postanowiła się zalogować na konto. Natychmiast pojawiła się informacja o konieczności wykonania aktualizacji.

Po zalogowaniu na rachunek zaczęła otrzymywać wiadomości SMS z kodami, które wpisała na stronie, następnie otrzymała informację, że aktualizacja została zakończona. Nic nie wzbudziło jej podejrzeń. Kilka dni później ponownie zalogowała się na swój rachunek bankowy i wtedy okazało się, że z jej konta „zniknęło” prawie 6000 złotych. 

Kobieta o całej sytuacji poinformowała policjantów, którzy teraz poszukują oszustów. 

Po raz kolejny apelujemy o czujność i rozwagę podczas korzystania z internetu. Pamiętajmy o tym, że oszuści wciąż modyfikują swoje metody. Osoby te potrafią tworzyć strony łudząco podobne do oficjalnych stron banków, instytucji czy sklepów. Nie idźmy na skróty! Wszystko dokładnie czytajmy, korzystajmy tylko z zaufanych źródeł i stron. Nie korzystajmy z podsyłanych nam linków i nie podawajmy żadnych informacji. 

młodszy aspirant Joanna Klimek
 

Powrót na górę strony