Aktualności

Ostrzegamy przed oszustami

Data publikacji 13.02.2022

Podają się za pracowników banku i informują o podejrzanych transakcjach na koncie, włamują się na konto na portalu społecznościowym i wysyłają wiadomości do znajomych z prośbą o pożyczenie pieniędzy i wysłanie kodu BLIK - sposobów na wyłudzenia pieniędzy jest wiele. Policjanci apelują o ostrożność przy tego typu kontaktach i weryfikację tożsamości dzwoniących do nas osób.

W tym tygodniu łęczyńscy policjanci otrzymali dwa zgłoszenia dotyczące oszustw. Do 41-letniego mieszkańca Łęcznej zadzwonił mężczyzna o wschodnim akcencie podający się za pracownika banku. Poinformował, że ktoś z jego konta zlecił przelew na kwotę 400 złotych. W celu unieważnienia przelewu polecił zainstalowanie aplikacji „TeamViewer oraz QuickSupport”. To kolejne programy umożliwiające zdalne sterowanie urządzeniem użytkownika. 41-latek zainstalował obie aplikacje na swoim telefonie. Następnie przez godzinę miał się nie logować na swoje konto, aby umożliwić pracownikom banku usunięcie zleconego przelewu oraz wirusów z telefonu. Po tej wskazówce rozmowa się zakończyła. Kiedy upłynął wskazany czas okazało się, że z konta 41-latka zniknęło 11 tysięcy złotych.

Z kolei 39-letnia mieszkanka Łęcznej poinformowała funkcjonariuszy, że ktoś włamał się na jej konto na portalu społecznościowym. Następnie podszywając się pod nią skontaktował się poprzez komunikator ze znajomymi i poprosił o kod BLIK celem opłaty zamówienia. Na tą prośbę zareagowała jedna koleżanka. Przekonana, że pomaga znajomej dwukrotnie podała kod Blik. Jak się potem okazało z jej konta zniknęło 1000 złotych.

Policjanci przestrzegają przed oszustami podszywającymi się pod pracowników banku, którzy dzwonią w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na koncie lub karcie. Przestępcy nie tylko wyłudzają dane, ale też zalecają zainstalowanie aplikacji do zdalnej obsługi urządzeń. Wtedy kradzież pieniędzy odbywa się na naszych oczach. Jeżeli ktoś prosi nas o pomoc finansową za każdym razem weryfikujmy kto i co do nas pisze. Najlepiej zadzwonić do tej osoby i sprawdzić czy naprawdę potrzebuje naszej pomocy. Nie ulegajmy presji czasu wywieranej przez oszustów.

starszy aspirant Magdalena Krasna

Powrót na górę strony