Aktualności

Chciał uchronić konto przed hakerem, a stracił oszczędności

Data publikacji 23.01.2022

Dwa tysiące złotych stracił mieszkający w pobliżu Łukowa obcokrajowiec, z którym skontaktowała się rzekoma pracownica banku. Kobieta mówiła o próbie przejęcia jego konta bankowego przez hakera Zmanipulowany przez oszustkę mężczyzna chcąc uchronić swoje oszczędności przed atakiem hakerów przekazał jej kody blik. Apelujemy o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami, które przedstawiają się jako pracownicy banków.

Wczoraj policjanci zostali powiadomieni o oszustwie którego ofiarą padł mieszkający w pobliżu Łukowa obcokrajowiec. Ze zgłoszenia 41-latka wynikało, że telefonicznie skontaktowała się z nim kobieta, przedstawiająca się jako pracownica banku. Kobieta mówiła o próbie przejęcia jego konta bankowego przez hakera, twierdziła też że zgromadzone tam oszczędności są zagrożone. Jedynym ratunkiem miało być otworzeni nowego, bezpiecznego rachunku bankowego. Zmanipulowany przez oszustkę 42-latek nie spodziewał się podstępu i ulegając jej namowom postanowił otworzyć nowy rachunek bankowy. „Prowadzony” przez kobietę pokrzywdzony wykonywał posłusznie jej polecenia i w międzyczasie przekazał jej kody blik. Gdy zorientował się, że z jego konta wypłacono w bankomacie gotówkę domyślił się, że padł ofiarą oszustów. Natychmiast skontaktował się z konsultantem bankowym, zablokował swoje konto i faktycznie uchronił pozostałe oszczędności. O oszustwie pokrzywdzony mężczyzna powiadomił łukowskich policjantów.

Kolejny raz apelujemy o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Nie należy również ulegać namowom rozmówców, nie przekazywać im żadnych danych i kodów. Zalecamy kontakt z ogólnodostępnymi numerami infolinii bankowych, gdzie prawdziwy konsultanci mogą nas poinformować o podejrzanych transakcjach finansowych.

asp. szt. Marcin Józwik

Powrót na górę strony