Aktualności

Został oszukany metodą na „policjanta”

Data publikacji 16.12.2021

Ponad 50 tysięcy złotych stracił 46-letni mieszkaniec gminy Milanów po kontakcie telefonicznym z mężczyzną podającym się za policjanta. Oszust przekonał go, że jego pieniądze są zagrożone i aktualnie prowadzą akcję policyjną w celu zabezpieczenia środków. Mężczyzna wykonywał polecenia zgodnie ze wskazówkami, podając login i hasło do bankowości elektronicznej. Następnego dnia 46-latek zorientował się, że padł ofiarą oszustów.

Wczoraj do dyżurnego komendy zgłosił się 46-letni mieszkaniec gminy Milanów, który poinformował o utracie pieniędzy z rachunku bankowego. Z jego relacji wynikało, że zadzwonił do niego mężczyzna padający się za policjanta z Wydziału Śledczego. Oszust wylegitymował się i poprosił o potwierdzenie swojej wiarygodności dzwoniąc na numer alarmowy 997.

Mężczyzna nie rozłączając się z rozmówcą, z telefonu stacjonarnego zadzwonił na 997. Po chwili oczekiwania na linii otrzymał potwierdzenie, że wskazany przez niego policjant aktualnie znajduje się w służbie. Następnie 46-latek został przełączony do policjanta kierującego działaniami i tam usłyszał, że pieniądze na jego koncie są zagrożone i jak najszybciej należy zabezpieczyć znajdujące się na nim środki.

Mężczyzna postępował zgodnie z wydawanymi poleceniami. W trakcie ponad dwugodzinnej rozmowy podał fałszywemu policjantowi login i hasło do swojej bankowości elektronicznej. Po zakończonej rozmowie telefonicznej ostatnią rzeczą, którą miał zrobić to wyłączyć telefon i do następnego dnia rano nie wchodzić ani nie logować się na konto bankowe. Tak też uczynił.

Gdy obudził się następnego dnia i uruchomił telefon, zadzwoniła do niego pracownica banku w celu potwierdzenia wykonywanych transakcji – czemu zaprzeczył. Wtedy dowiedział się, że padł ofiarą oszustwa. Sprawę zgłosił natychmiast na Policję.

Teraz wyjaśnieniem okoliczności przestępstwa oraz poszukiwaniem sprawców zajmują się parczewscy kryminalni.

Policjanci po raz kolejny w natłoku przedświątecznych przygotowań apelują o zachowanie szczególnej ostrożności, rozsądek i ograniczone zaufanie do rozmówców przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Pamiętajmy,  że ani pracownik banku a tym bardziej policjant nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do Twojego konta.

starszy sierżant Ewelina Semeniuk

Powrót na górę strony