Aktualności

Uważaj na oszustów podających się za pracowników banku

Data publikacji 22.10.2021

Łęczyńscy policjanci ostrzegają przed oszustwami na bankowca. Mieszkaniec gminy Łęczna przekonany o tym, że rozmawia z pracownikiem banku zainstalował na telefonie aplikacje do jego zdalnej obsługi. Wtedy oszust na jego dane złożył wnioski o kredyt na łączną kwotę 80 tysięcy złotych. Na szczęście mężczyzna w porę zorientował się, że może to być oszustwo i nie doszło do utraty pieniędzy. Pamiętajmy kiedy otrzymamy telefon, rzekomo z banku, w celu instalacji aplikacji typu QuickSupport, czy AnyDesk to jednoznacznie jest dla nas sygnał, że mamy do czynienia z oszustem.

Wczoraj do policjantów z łęczyńskiej komendy zgłosił się 35 – letni mieszkaniec gminy Łęczna. Z jego relacji wynikało, że odebrał telefon od mężczyzny z charakterystycznym wschodnim akcentem. Mężczyzna ten podawał się za pracownika banku. Poinformował, że z jego konta ktoś chce wypłacić pieniądze.

Następnie zatelefonował do niego kolejny mężczyzna tym razem podający się za pracownika działu technicznego banku. Zaniepokojony całą sytuacją, niczego nieświadomy 35 -latek zgodnie z podanymi podczas rozmowy instrukcjami zainstalował na swoim telefonie aplikacje QuickSupport i AnyDesk. Są to aplikacje, które dały oszustom pełną kontrolę nad jego telefonem i kontem bankowym. Następnie miał zalogować się do konta internetowego i podać kody, które otrzymał na zainstalowane aplikacje. Jak się potem okazało oszust na jego dane złożył wnioski o kredyt na łączną kwotę 80 tysięcy złotych. Na szczęście 35 – latek w porę zorientował się, że to oszustwo i skontaktował się ze swoim bankiem. Szybka reakcja spowodowała, że w tym przypadku nie doszło do utraty pieniędzy. 

Policjanci po raz kolejny apelują o zachowanie szczególnej ostrożności, rozsądek i ograniczone zaufanie do rozmówców przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Pamiętajmy,  że pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do Twojego konta. Nie ufaj osobom, które namawiają do instalacji dodatkowego oprogramowania na telefonie czy komputerze. Zawsze możesz potwierdzić tożsamość konsultanta banku na infolinii ale pamiętaj najpierw się rozłącz, a następnie sam wybierz numer z klawiatury telefonu.

starszy aspirant Magdalena Krasna

Powrót na górę strony