Stracił pieniądze po kontakcie z rzekomymi pracownikami banku
60-latek z gminy Cyców stracił ze swojego konta ponad 1200 złotych po kontakcie telefonicznym z rzekomymi pracownikami banku. Mężczyzna podał im swoje dane osobowe oraz hasło do bankowości elektronicznej oraz pin do karty. Apelujemy o ostrożność i rozsądek. Bądźmy czujni kiedy jesteśmy proszeni o podawanie danych do logowania.
Wczoraj do policjantów z łęczyńskiej komendy zgłosił się 60-letni mieszkaniec gminy Cyców, który poinformował, że padł ofiarą oszustów. Z relacji mężczyzny wynikało, że zadzwoniła do niego kobieta podająca się za pracownika banku. Poinformowała, że na jego koncie widnieje kilka wniosków o kredyt. Mężczyzna zaprzeczył, aby takie wnioski składał. Następnie kobieta poprosiła o podanie danych osobowych oraz danych dowodu osobistego. Po czym podała numer telefonu na który miał zadzwonić, aby dowiedzieć się szczegółów dotyczących złożonych wniosków. Kiedy zadzwonił pod wskazany numer odezwał się mężczyzna, któremu podał swoje dane oraz hasło do bankowości elektronicznej i pin do karty. W pewnym momencie 60-latek nabrał podejrzeń i skontaktował się z infolinią swojego banku. Opowiedział o całej sytuacji wówczas dostęp do jego konta został zablokowany. Niestety okazało się, że z jego konta zniknęło 1200 złotych.
Apelujemy, aby zawsze zachowywać szczególną ostrożność kiedy dzwoni do nas osoba, która podaje się za pracownika banku czy różnych instytucji i prosi nas o zalogowanie do bankowości elektronicznej lub podawanie danych do logowania.
starszy aspirant Magdalena Krasna