Aktualności

Oszukana na BLIK

Data publikacji 10.09.2021

Oszustwo „na BLIK” to wciąż popularna metoda działania przestępców, którzy wyłudzają pieniądze. Większość tego typu przestępstw zaczyna się od przejęcia czyjegoś konta na portalu społecznościowym. Następnie oszuści rozsyłają prośby do znajomych o opłacenie zamówienia lub proszą o pilną pożyczkę. Tak właśnie oszukana została 36 - latka, która zareagowała na prośbę znajomej i wygenerowała dwa kody BLIK tracąc w sumie 2000 złotych. Przypominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i zachowaniu czujności.

Wczoraj do policjantów zgłosiła się 36- letnia mieszkanka gminy Frampol, która padła ofiarą oszustwa. Osoba podszywająca się pod jej koleżankę za pośrednictwem popularnego komunikatora rozsyłała do znajomych wiadomości prosząc o pokrycie kosztów zamówienia i pilną pożyczkę, którą odda z nawiązką. 36 - latka zareagowała na prośbę znajomej i wygenerowała dwa kody BLIK tracąc w sumie 2000 złotych. Teraz poszukujemy oszustów i apelujemy o rozwagę. Pamiętajmy, że nasza ostrożność może uchronić nas przed utratą pieniędzy.

Przypominamy, że proceder oszustw na BLIK wciąż jest popularny. Oszuści włamują się na konto społecznościowe i podszywają się pod osobę znajomą. Następnie wysyłają wiadomość, że pilnie potrzebują finansowego wsparcia obiecując oczywiście zwrot pieniędzy. Proponują łatwy sposób przelania wskazanej kwoty – wystarczy zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod do płatności telefonem i przesłać go podszywającemu się pod „znajomego” oszustowi. Przekazany kod wystarczy, aby natychmiast wypłacić pieniądze z bankomatu. Zanim zareagujemy na taką prośbę skontaktujmy się z osobą, która prosi o pieniądze i potwierdźmy czy polega ona na prawdzie.

młodszy aspirant Joanna Klimek

Powrót na górę strony