Uwaga na oszustwa na konsultanta bankowego i aplikację ,,zdalnego pulpitu”
34-latka z Łęcznej padła ofiarą oszustwa po kontakcie z rzekomym konsultantem bankowym. Kobieta poprzez zainstalowanie na swoim telefonie aplikacji zdalnej obsługi dała dostęp oszustowi do swojego konta. Na jej dane została zawarta umowa kredytu na kwotę 20 tysięcy złotych. Policjanci apelują o ostrożności i rozsądek podczas podejmowania decyzji finansowych.
Wczoraj do policjantów z łęczyńskiej komendy zgłosiła się 34-letnia mieszkanka Łęcznej. Kobieta poinformowała, że skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna podający się za konsultanta bankowego. Poinformował ją, że ktoś próbował włamać się na jej konto. Następnie polecił, aby zainstalowała na swoim telefonie aplikację bankowości internetowej oraz program AnyDesk. Jest to program umożliwiający zdalną obsługę pulpitu. Pozwala on przejąć kontrolę nad danymi i w zdalny sposób zarządzać kontem. Kobieta za namową rzekomego konsultanta dokonała wskazanych instalacji i zalogowała się na swoje konto. W ten sposób oszust rozpoczął proces zaciągania kredytu. Jak się okazało na jej dane osobowe została zawarta umowa kredytowa na kwotę 20 tysięcy złotych. 34-latka zgłosiła się do banku i złożyła reklamację w sprawie zaciągniętego kredytu.
Apelujemy o ostrożność i rozsądek. Zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym stosujmy zasadę ograniczonego zaufania i nikomu nie udostępniajmy danych logowania do naszych rachunków bankowych. Oszuści coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit”. Internetowi przestępcy najpierw skłaniają ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi, a potem polecają, by zalogowała się do swojego konta w banku. Pamiętaj, nigdy nikomu nie udostępniaj danych swojego konta bankowego i danych logowania. Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie aplikacji AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo.
starszy aspirant Magdalena Krasna