Oszustwo metodą ,,na pracownika banku”
48-letni krasnostawianin otrzymał telefon od rzekomego pracownika banku z informacją o próbie wyłudzenia kredytu na jego dane. Został poinstruowany co ma robić. Po zainstalowaniu programu przesłanego przez rozmówcę, oszust uzyskał dostęp do jego konta bankowego. W rezultacie poszkodowany stracił prawie 25 tysięcy złotych.
Informację o oszustwie dyżurny krasnostawskich policjantów otrzymał wczoraj od 48-letniego mieszkańca miasta. Zgodnie ze złożonym przez mężczyznę zawiadomieniem zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku informując, że ktoś próbował wyłudzić pieniądze na jego dane i musi teraz postępować zgodnie z instrukcjami, aby zabezpieczyć środki pieniężne na swoim koncie i anulować zaciągnięty kredyt. Poszkodowany zainstalował aplikację przesłaną przez rozmówcę oraz zatwierdził kilka transakcji kodem ,,na blika”. Kiedy ponownie zalogował się na swoje konto, to okazało się, że stracił prawie 25 tysięcy złotych.
Sprawę wyjaśniają funkcjonariusze i apelują o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji. Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o instalację programów na naszych komputerach czy telefonach. Zachowajmy czujność, kiedy ktoś prosi nas o zalogowanie się do bankowości elektronicznej czy podawanie danych do logowania.
Pamiętajmy, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości możemy sami skontaktować się z przedstawicielem naszego banku i dokonać wszelkich ustaleń.
młodszy aspirant Jolanta Babicz