Oszukana na niedopłatę do prądu
Nie po raz pierwszy oszuści próbują podszyć się pod Polską Grupę Energetyczną. Rozsyłane są fałszywe wiadomości SMS z informacją o planowanym wyłączeniu prądu i linkiem przekierowującym do uregulowania rzekomej zaległości. Kilka dni temu ostrzegaliśmy przed oszustwami dotyczącymi niedopłaty za prąd. Niestety na fałszywego SMS-a dała się nabrać mieszkanka powiatu biłgorajskiego, która straciła 3 000 złotych.
Do biłgorajskiej komendy zgłosiła się wczoraj 44-letnia mieszkanka naszego powiatu. Kobieta powiadomiła policjantów, że otrzymała wiadomość SMS o treści „PGE: Na dzień 1.06 zaplanowano odłączanie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 3.46 złotych Zapłać teraz na: https://cli.co/platnosc-pge-49fhdb3”. Kobieta weszła w podesłany link i została przekierowana na stronę na której wybrała swój bank. Zalogowała się na swoje konto co potwierdziła wygenerowanym kodem. Po chwili okazało się, że jej dane zostały zmienione i zablokowano jej dostęp do bankowości elektronicznej. W efekcie z jej konta „zniknęło” 3 000 złotych, które zostały wypłacone przy użyciu kodu BLIK w bankomacie.
Przypominamy, że pomysłowość oszustów nie ma granic. Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe łudząco podobne do dobrze nam znanych witryn. Policjanci apelują aby zwracać uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Jeśli otrzymamy SMS o zaległości i mamy wątpliwości czy tak jest faktycznie skontaktujmy się z usługodawcą przez infolinię i potwierdźmy, że faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online a także o tym, że żaden bank nie wysyła do swoich klientów wiadomości z prośbą o podanie haseł lub loginów w celu weryfikacji.
młodszy aspirant Joanna Klimek