Kolejne oszustwo na BLIK, apelujemy o rozwagę!
Cyberoszuści włamali się na konto na portalu społecznościowym należące do 43-latki. Podszywając się pod kobietę rozesłali jej znajomym prośbę o pożyczkę, za pomocą wygenerowanych kodów BLIK. Niestety w jednym przypadku udało im się wyłudzić pieniądze. Apelujemy o rozwagę przy przekazywaniu kodów do transakcji internetowych, nawet jeśli osoba podaje się za bliską znajomą, czy członka rodziny, zadzwońmy do niej przed przekazaniem gotówki.
Wczoraj 43-letnia mieszkanka gminy Kodeń skontaktowała się z policjantami terespolskiego komisariatu. Kobieta oświadczyła, że nieznany sprawca włamał się na jej konto na portalu społecznościowym i komunikatorze. Po tym wysłał wiadomość do jej znajomych z prośbą o pożyczkę. Sprawca proponował też łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu "BLIK" w systemie płatności elektronicznej.
Kobieta dowiedziała, się o tym gdy jedna z koleżanek zadzwoniła, by upewnić się czy rzeczywiście 43-latka potrzebuje gotówki. Niestety wówczas okazało się, że jedna z osób, które otrzymały taką wiadomość, postanowiła pomóc przekazując kod. Wystarczył on, by sprawca mógł natychmiast wypłacić 500 złotych. Teraz szukają go funkcjonariusze.
Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę nie działajmy pochopnie. Trzeba sprawdzić czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy i najlepiej do tej osoby zadzwonić
Zasady ostrożności są zawsze takie same jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:
-
Nie przekazujemy pieniędzy obcym osobom;
-
- Nie przesyłamy pieniędzy na podane przez obce osoby numery kont;
-
- Nie podajemy nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe;
-
Nie przekazujemy obcym osobom kodów do płatności mobilnych.
komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla