Nie tylko kupujący - również sprzedający mogą paść ofiarą oszustów internetowych
Niemal trzy tysiące złotych straciła mieszkanka Puław, która została oszukana podczas próby sprzedaży telefonu komórkowego. Kobieta wystawiła ogłoszenie na popularnym portalu, a następnie kliknęła w link wysłany jej przez fałszywego klienta i podała dane do swojej karty. Gdy zorientowała się, że to oszustwo, z jej konta zdążyły już zniknąć zgromadzone oszczędności.
Wczoraj do komendy w Puławach zgłosiła się mieszkanka Puław, która powiadomiła o tym, że padła ofiarą oszustów internetowych. Kobieta straciła prawie 3 tysiące złotych, po tym jak kliknęła w link wysłany przez potencjalnego klienta i podała dane do swojej karty bankowej.
Z relacji zgłaszającej wynika, że kilka dni temu, na popularnym portalu ogłoszeniowym wystawiła na sprzedaż swój telefon komórkowy. Po pewnym czasie, za pomocą komunikatora internetowego skontaktowała się z nią osoba, która twierdziła, że chce kupić telefon. Następnie, osoba ta przesłała zgłaszającej link, twierdząc, że po kliknięciu w niego, sprzedająca otrzyma na konto płatność za telefon. Puławianka uwierzyła w te zapewnienia, otworzyła link, podała dane do swojej karty bankowej, termin jej ważności, numer CVC oraz saldo konta. Po podaniu tych danych, zaczęła dostawać wiadomości tekstowe SMS ze swojego banku z informacją o wypłatach z jej konta. Okazało się, że oszuści bardzo szybko wyczyścili jej konto, pozbawiając ją prawie trzech tysięcy złotych. Numer telefonu, z którego pisano do niej wiadomości, okazał się być nieaktywny.
Policjanci apelują i ostrzegają – pod żadnym pozorem nie należy podawać danych do swoich kont płatniczych osobom, których nie znamy i których tożsamości nie jesteśmy w stanie potwierdzić. Tylko ostrożność, nawet jeśli wydaje nam się nadmierna, może uchronić nas przed stratą naszych oszczędności!
podkomisarz Ewa Rejn-Kozak