Aktualności

O krok od tragedii

Data publikacji 25.11.2020

35-latek z Łukowa kierując oplem astrą ominął zapory na przejeździe kolejowym i wjechał pod pociąg. Na szczęście pokrzywdzony kierowca osobówki doznał obrażeń ciała które nie zagrażają jego życiu. Do zdarzenia doszło dzisiaj przed godziną 10.00 na wysokości miejscowości Gołaszyn. Szczegółowym wyjaśnieniem okoliczności wypadku zajmują się teraz łukowscy policjanci.

Dzisiaj przed godziną 10.00 dyżurny łukowskiej komendy został powiadomiony o zdarzeniu na trakcie kolejowym Łuków – Siedlce. Ze zgłoszenia wynikało, że na wysokości miejscowości Gołaszyn doszło do zderzenia pociągu z samochodem osobowym. Policjanci którzy przyjechali we wskazane miejsce dowiedzieli się, że jadący w kierunku Siedlec pociąg osobowy uderzył w samochód marki Opel Astra, którym kierował 35-letni łukowianin. W wyniku wypadku kierujący osobówki doznał obrażeń ciała i został przewieziony do szpitala. Pracujący na miejscu wypadku policjanci ustalili, że w chwili zaistnienia zdarzenia kierujący autem przejeżdżał przez „strzeżony” przejazd kolejowy. Ze wstępnych ustaleń wynika, że w tym czasie półzapory, w które wyposażony jest przejazd, były opuszczone. Wszystko na to wskazuje, że kierujący oplem przejeżdżając przez przejazd kolejowy właśnie je ominął.

Teraz prowadzący postępowanie ustalą dokładne okoliczności i szczegóły wypadku, najprawdopodobniej wykorzystają też  w tym celu zapis z rejestratora jazdy pociągu osobowego.

Przypominamy, że kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.

Kierującemu pojazdem zabrania się:

1) objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;

2) wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;

3) wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;

4) omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

W razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym, kierujący jest obowiązany niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.

Kierujący pojazdem lub zespołem pojazdów o długości przekraczającej 10 m, który nie może rozwinąć prędkości większej niż 6 km/h, przed wjazdem na przejazd kolejowy jest obowiązany upewnić się, czy w czasie potrzebnym na przejechanie przez ten przejazd nie nadjedzie pojazd szynowy, lub uzgodnić czas tego przejazdu z dróżnikiem kolejowym.

asp. szt. Marcin Józwik

  • radiowóz, w tle pociąg
  • rozbity opel na skarpie
  • radiowóz na jezdni w tle pociąg
Powrót na górę strony