Aktualności

Hejt wśród dzieci i młodzieży – spot MSWiA skierowany do rodziców

Data publikacji 19.11.2020

„Hejt ukrywa się pod maską nienawiści, kompromitowania, obrażania, znęcania się i dręczenia. I teraz uważaj: Twoje dziecko może być ich ofiarą. Albo sprawcę”. To fragment spotu MSWiA skierowanego głównie do rodziców. Jest w nim mowa o tym jak ważna jest nasza uwaga na to, co dzieje się z dzieckiem. Niezmiernie istotna jest również rozmowa oraz zdrowa kontrola.

Spot powstał w ramach realizacji programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem Bezpieczniej im. Władysława Stasiaka.

MSWiA zleciło realizację spotu profilaktycznego o tematyce związanej z zapobieganiem hejtowi wśród dzieci i młodzieży, skierowanego głównie dla rodziców. Mówi o tym jak ważna jest nasza uwaga na to, co dzieje się z dzieckiem. Niezmiernie istotna jest również rozmowa z dzieckiem oraz zdrowa kontrola. W nagraniu odnajdziemy również numery telefonów pod, którymi znajdziemy pomoc, jeśli nie wiemy jak postępować lub nie radzimy sobie z sytuacją.

www.liniadzieciom.pl 
Telefony zaufania:
800 080 222 – całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i pedagogów
800 121 212 – dziecięcy telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka
116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

Bądź razem ze swoim dzieckiem. Razem bezpieczniej!
www.razembezpieczniej.mswia.gov.pl

 

Pobierz plik (format mp4 - rozmiar 33.4 MB)

 

Treść spotu czytana przez lektora:

Często słyszysz hejt. Hejt ukrywa się pod maską nienawiści, szczucia, kompromitowania, obrażania, chamstwa, wulgarności, znęcania się i dręczenia. I teraz uważaj: twoje dziecko może być ich ofiarą. Albo sprawcą… Najczęściej w internecie, bo hejter ślepo wierzy w anonimowość. Ale także w szkole, na treningu, na osiedlu. Bądź czujny, zdobywaj wiedzę. Obserwuj. Rodzicielstwo to też zdrowa kontrola. Dawaj dobry przykład. Dzieci w trudnej sytuacji powinny zawsze móc zwrócić się do zaufanej osoby. Rozmawiaj. To bywa trudne, ale jest niezbędne. Nie bój się jeśli nie wiesz, co zrobić. Zgłoś się do szkoły, fundacji czy psychologa. Są też telefony zaufania. Szukaj informacji w sieci. 

Warstwa wizualna: tekstowi czytanemu przez lektora towarzyszą proste animacje obrazujące omawiane treści w kontekście życia codziennego.

komisarz Andrzej Fijołek