Nie dajmy się oszukać przy internetowych zakupach
Policjanci wyjaśniają, czy 36-letnia mieszkanka gminy Chełm padła ofiarą oszustwa internetowego. Kobieta zainteresowała się ofertą sprzedaży artykułów spożywczych. Po telefonicznych ustaleniach zapłaciła za nie blisko 500 złotych. Jak się okazało przesyłka nie dotarła, a kontakt ze sprzedającym się urwał.
Wczoraj do dyżurnego chełmskiej komendy zgłosiła się 36-letnia kobieta, która poinformowała o oszustwie. Jak się okazało, pod koniec sierpnia zainteresowała się ogłoszeniem w internecie dotyczącym sprzedaży artykułów spożywczych. Po telefonicznych uzgodnieniach ze sprzedającym, wpłaciła za zamówienie blisko 500 złotych i do chwili zgłoszenia nie otrzymała przesyłki. Nie mogąc nawiązać dalszego kontaktu, zorientowała się, że najprawdopodobniej padła ofiarą oszustwa. Policjanci wyjaśniają sprawę i apelują o zachowanie ostrożności w przypadku zakupów w internecie.
To nie pierwsze tego typu zgłoszenie oszustwa internetowego. Pamiętajmy, że bardzo ważne jest sprawdzenie wiarygodności i rzetelności osób sprzedających interesujący nas asortyment na portalach aukcyjnych, jak też w sklepach internetowych. Do czasu całkowitego sfinalizowania zakupu zachowajmy wszelką korespondencję ze sprzedającym.
komisarz Ewa Czyż