Włodawa: Straciła pieniądze myśląc, że pomaga siostrze
27-latka przez jeden z komunikatorów otrzymała prośbę z konta swojej siostry o opłacenie jej przesyłki za pomocą kodu BLIK. Niezwłocznie pomogła „siostrze” opłacić świąteczne prezenty i przekazała jej kod. Dopiero po transakcji dowiedziała się, że na konto jej siostry ktoś się włamał, a ona padła ofiarą oszustwa. Nie dajmy się oszukać!
27-latka z powiatu włodawskiego otrzymała przez jeden z komunikatorów internetowych prośbę z konta swojej siostry o opłacenie przesyłki za pomocą kodu BLIK. W związku z tym, że był to okres przedświąteczny a „siostra” prosiła o pomoc i obiecywała niezwłoczny zwrot należności – 27-latka bez wahania jej pomogła i przekazała jej kod BLIK opłacając jej rzekomą przesyłkę z prezentami o wartości tysiąca złotych. „Siostra” prosiła o kolejną wpłatę, ale niestety pokrzywdzona nie miała już dostępnych środków. Dopiero po transakcji dowiedziała się, że na konto jej siostry ktoś się włamał a ona padła ofiarą oszustwa.
Włodawscy policjanci apelują o ostrożność. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym, by nie przekazywać danych, kodów, numerów kont, pieniędzy ani dokumentów nieznanej osobie, a w przypadku osób internetowych próśb od bliskich potwierdzać czy faktycznie mamy do czynienia z rodziną. By zapobiec tego typu sytuacjom wystarczy zachować trzeźwy umysł, nie ulec emocjom i przede wszystkim potwierdzić informacje u rodziny i bliskich dzwoniąc na posiadane przez nich numery telefonów. Nie dajmy się oszukać!
Takiego wyłudzenia bardzo łatwo uniknąć:
- NALEŻY STOSOWAĆ DWUSKŁADNIOWE UWIERZYTELNIENIE SWOICH KONT SPOŁECZNOŚCIOWYCH (WÓWCZAS O WIELE TRUDNIEJ PRZEJĄĆ NASZE KONTO – ZALOGOWANIE SIĘ WYMAGA POTWIERDZENIA SMS);
- ZAWSZE WARTO POTWIERDZAĆ TOŻSAMOŚĆ „ZNAJOMYCH”, KTÓRZY PISZĄ DO NAS PRZEZ INTERNETOWE KOMUNIKATORY – NAJLEPIEJ ZADZWONIĆ DO TAKIEJ OSOBY;
- ZAWSZE TRZEBA SPRAWDZAĆ DANE TRANSAKCJI PRZED JEJ ZATWIERDZENIEM W APLIKACJI BANKOWOŚCI MOBILNEJ (PRZESTĘPCA NIE SKORZYSTA Z KODU, DOPÓKI NIE POTWIERDZIMY TRANSAKCJI NA NASZYM TELEFONIE);
- TRZEBA CHRONIĆ SWÓJ TELEFON ORAZ SZCZEGÓLNIE PIN DO APLIKACJI MOBILNEJ BANKU.