Zespół Radiokomunikacji

Zespół Radiokomunikacji

KIERUJĄCY ZESPOŁEM RADIOKOMUNIKACJI

starszy specjalista Marcin Bakalarz

telefon 47 811-54-14


Zadania Zespołu Radiokomunikacji

Zadaniem Zespołu Radiokomunikacji jest przygotowanie do eksploatacji, uruchomienie oraz utrzymanie w ciągłej sprawności technicznej i eksploatacyjnej wszystkich urządzeń łączności radiowej eksploatowanych w jednostkach organizacyjnych garnizonu lubelskiego,  a w szczególności:

  • Krajowej Sieci Wywoławczej i Alarmowania;
  • Wojewódzkich Sieci Retransmisyjnych;
  • Stanowisk Kierowania wszystkich szczebli;
  • Wojewódzkiego Stanowiska Kierowania;
  • Powiatowych Sieci Retransmisyjnych   
W celu realizacji powyższego zadania Zespół Radiokomunikacji wykonuje na bieżąco:
  • programowanie radiotelefonów w celu dostosowania ich parametrów do specyficznych wymagań poszczególnych użytkowników,
  • montaże oraz demontaże radiotelefonów w pomieszczeniach oraz pojazdach służbowych,
  • okresowe przeglądy profilaktyczne w celu sprawdzenia podstawowych parametrów radiotelefonów oraz ewentualnej ich korekcji do wartości określonych przez producenta,
  • naprawy awaryjne radiotelefonów uszkodzonych w trakcie ich codziennej eksploatacji,
  • pomiary okresowe fiderów antenowych radiotelefonów stacyjnych oraz uziemień ochronnych i roboczych.
Ponadto do zadań Zespołu Radiokomunikacji należy również:
  • podejmowanie działań mających na celu usuwanie zakłóceń występujących w pracach wojewódzkich, powiatowych oraz lokalnych sieciach radiowych, od sprawdzenia instalacji antenowych i parametrów urządzeń nadawczych poprzez współpracę z Urzędem Komunikacji Elektronicznej (dotyczy lokalizacji występujących zakłóceń) aż do zmiany kanału pracy włącznie.
  • sprawowanie nadzoru technicznego nad realizacją przez firmy zewnętrzne inwestycji lub remontów obejmujących urządzenia i instalacje łączności radiowej od konsultacji na etapie projektowania aż po odbiór końcowy wykonanych robót.
  • współpraca ze służbami technicznymi jednostek podległych Komendzie Wojewódzkiej Policji w Lublinie w zakresie utrzymania właściwego poziomu stanu technicznego sprzętu oraz planowania kierunków rozwoju systemów łączności radiowej zgodnie z potrzebami. Doradztwo i udzielanie wsparcia technicznego oraz organizowanie szkoleń zawodowych dla asystentów do spraw łączności podległych jednostek w zakresie budowy, obsługi, programowania i konserwacji eksploatowanego sprzętu.
  • współpraca z Sekcją Ewidencji, Rozliczeń i Zaopatrzenia Wydziału Łączności i Informatyki w zakresie przygotowania dokumentacji technicznej (SWIZ) do zamówień publicznych oraz uczestniczenie w pracach komisji przetargowych.

Uwagi w zakresie funkcjonowania systemów łączności radiowej należy zgłaszać na numer 47 811-44-66 w godz 730-1530 lub na numer Dyżurnego Wojewódzkiego Węzła Łączności czynny całą dobę: 47-811-44-96
Powrót na górę strony