Aktualności

Łęczna: Jak przestrzec seniorów przed neuczciwymi praktykami na rynku usług - szkolenie policjantów

Data publikacji 16.05.2018

„Nieuczciwe praktyki stosowane na rynku usług i towarów dedykowane osobom starszym” - pod takim hasłem odbyło się szkolenie policjantów łęczyńskiej jednostki. Celem przygotowanego przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów spotkania było przybliżenie policjantom tematyki nieuczciwych praktyk. Dzięki temu policjanci będą przestrzegać seniorów, by nie stali się ofiarami oszustów.

Szkolenie zorganizowano z uwagi na dynamiczny wzrost nieuczciwych praktyk podczas sprzedaży na różnego rodzaju pokazach, prezentacjach i wycieczkach, które w główniej mierze są kierowane do osób starszych. Część firm wykorzystuje ten kanał sprzedaży w sposób krzywdzący dla konsumentów. Przedsiębiorcy wprowadzają konsumentów w błąd i sprzedają produkty niskiej jakości po znacznie zawyżonych cenach.

Nieuczciwe firmy najczęściej żerują na osobach starszych, które są łatwowierne, słabo zorientowane co do panujących na rynku cen i podatne na oszustwo.

Szkolenie miało na celu przybliżyć policjantom tematykę nieuczciwych praktyk po to, by móc te informacje przekazać społeczeństwu podczas spotkań, zwłaszcza z seniorami.

Seniorze warto pamiętać aby:

- zachować szczególną ostrożność podczas przyjmowania zaproszenia na bezpłatne pokazy czy wycieczki,

- dokładnie przeczytać zawieraną umowę i nie ulegać presji sprzedającego, który ponagla kupującego w podpisaniu umowy,

- umowę zabrać do domu i na spokojnie się z nią zapoznać, jeśli sprzedający się na to nie zgadza powinno to wzbudzić wątpliwość co do uczciwość transakcji,

- z towaru kupionego poza lokalem przedsiębiorcy można zrezygnować w ciągu 14 dni od zawarcia umowy.

AB